Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Затверджено
Наказом голови
Великомихайлівського
районного суду
Одеської області
№ 19-од/с від 22 грудня 2020 року
Комунікаційна стратегія
Великомихайлівського районного суду
Одеської області
Стратегія комунікаційної діяльності Великомихайлівського районного суду Одеської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю.
Головна мета комунікаційної стратегії суду – створити позитивний імідж про діяльність суду та сприяти співпраці між судом, ЗМІ, громадянами, громадськими організаціями та суспільством в цілому.
Пріоритетними завданнями комунікаційної стратегії суду є: забезпечення прозорості діяльності суду, підвищення його авторитету в суспільстві, а також престижу роботи в суді.
Контроль і координацію комунікаційної діяльності суду здійснює голова суду.
Відповідальний за виконання – заступник керівника апарату суду (в.о. прес-секретаря).
Великомихайлівський районний суду Одеської області має невеликий досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ.
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Діє автоматизована система документообігу суду «Д-3».
У штаті апарату Великомихайлівського районного суду Одеської області функціонує прес-служба суду, яка взаємодії з засобами масової інформації в складі якого працює суддя-спікер та заступник керівника апарату суду(в.о. прес-секретаря), на якого покладено функції забезпечення комунікаційної діяльності.
Прес-служба суду взаємодії з засобами масової інформації, здійснює інформування суспільства про діяльність Великомихайлівського районного суду Одеської області шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті Великомихайлівського районного суду Одеської області, веб-порталу «Судова влада».
Виконуючий обов’язки прес-секретаря виконує функції забезпечення зв’язків Великомихайлівського районного суду Одеської області із громадянами та ЗМІ, здійснюється моніторинг висвітлення діяльності Великомихайлівського районного суду Одеської області у засобах масової інформації. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить Великомихайлівський районний суд Одеської області, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату. Виконуючий обов’язки прес-секретаря забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність Великомихайлівського районного суду Одеської області. Також до його обов’язків входить опрацювання запитів та звернень представників засобів масової інформації, підготовка і розміщення на сайті спростування інформації, яка не відповідає дійсності, та роз’яснення стосовно діяльності суду у зв’язку з публікаціями про його роботу.
У приміщенні суду розміщено інформаційний стенд, на якому знаходиться інформація про розклад роботи та контакти Великомихайлівського районного суду Одеської області, висвітлена інформація про компетенцію Великомихайлівського районного суду Одеської області, зразки документів, платіжні реквізити, графік особистого прийому громадян керівництвом суду, графік роботи правила оформлення звернень, тощо. Таким чином, Великомихайлівський районний суд Одеської області прагне до відкритості та прозорості у своїй роботі, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:
- внутрішній: робота із суддями та працівниками апарату Великомихайлівського районного суду Одеської області щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення Великомихайлівського районного суду Одеської області з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників Великомихайлівського районного суду Одеської області;
- зовнішній: інформування суспільства про роботу Великомихайлівського районного суду Одеської області, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та засобами масової інформації, залучення студентів до проходження практики у Великомихайлівському районному суді Одеської області.
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування громадян, яке було проведено серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи Великомихайлівського районного суду Одеської області та шляхів вирішення проблем, що виникають при відвідуванні суду.
Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя у задовільному стані.
З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду.
Судді та працівники апарату суду забезпеченні належними приміщеннями; організовано необхідну кількість залів судових засідань, в тому числі з можливістю проведення відеоконференцзв’язку; організовані місця для відвідувачів суду, шляхом організації куточків підготовки (письмові столи, лавочки) з розміщеною інформацією на стендах, де також можна розміщуватись при підготовці до подання матеріалів до суду та для очікування судових засідань; встановлено кнопку виклику працівника апарату суду, для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду, а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки. Це є однією з причин недовіри до діяльності суду, що створюють дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.
Великомихайлівський районний суд Одеської області має епізодичну співпрацю з місцевими представниками ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень виконуючого обов’язки прес-секретаря. Важливою метою комунікаційної стратегії суду є налагодження співпраці з місцевою газетою. У разі наявності, в місцевій газеті висвітлювалися питання організації роботи суду, правової просвіти, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс, тощо.
Також суд епізодично веде інформаційно-просвітницьку роботу з школярами.
Важливим напрямком роботи із громадськістю є організація круглих столів та конференцій за для обговорення найактуальніших проблем.
Метою комунікаційної стратегії Великомихайлівського районного суду Одеської області є формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Великомихайлівського районного суду Одеської області, як ланки системи судочинства і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
- забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри до правосуддя загалом та Великомихайлівського районного суду Одеської області зокрема;
- переконання широкої громадськості зокрема щодо прийняття суддями Великомихайлівського районного суду Одеської області при здійсненні судочинства об’єктивних, безсторонніх, неупереджених, незалежних та справедливих рішень;
- підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організація спільної комунікаційної діяльності;
- підвищення рівня обізнаності громадян щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності Великомихайлівського районного суду Одеської області;
- підвищення обізнаності відвідувачів суду про судові правила і процедури.
- підвищення авторитету працівників апарату та суддів Великомихайлівського районного суду Одеської області у суспільстві;
- покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;
- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;
- популяризація роботи в суді, насамперед серед молодих юристів.
Відповідно до мети та цілей Комунікаційної стратегії Великомихайлівського районного суду Одеської області її цільовими аудиторіями є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці;
- працівники апарату суду.
Зовнішні:
- громадяни: учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо) та особи, які потребують судового захисту;
- громадяни, які не є безпосередніми учасниками судового процесу, проте які або відвідують суд, або цікавляться його діяльністю;
- окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо);
- засоби масової інформації;
- студенти юридичних спеціальностей;
- школярі загальноосвітньої школи;
- представники суб’єктів владних повноважень.
Найбільш пріоритетною цільовою групою є групи, що становлять зовнішню цільову аудиторію.
Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Найбільш численною та різноманітною є група громадян, отже, для неї краще обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язку з громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки;
2) надання інформації через веб-сайт Великомихайлівського районного суду Одеської області;
3) проведення «Днів відкритих дверей»;
4) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні Великомихайлівського районного суду Одеської області;
5) надання інформації запитувачам.
Під час визначення каналів комунікації Великомихайлівського районного суду Одеської області із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих засобах масової інформації працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1) спеціальні навчальні заходи, тематичні семінари для профільних журналістів;
2) роз’яснення і консультації з питань пов’язаних з діяльністю судів;
3) надання інформації через веб-сайт Великомихайлівського районного суду Одеської області;
4) розсилання інформації про діяльність Великомихайлівського районного суду Одеської області безпосередньо до зацікавлених засобів масової інформації та до інформаційних агентств;
5) організація інтерв’ю з керівництвом Великомихайлівського районного суду Одеської області.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сайт Великомихайлівського районного суду Одеської області;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування;
3) участь у спільних нарадах, зустрічах, тощо.
Обираючи засоби зв’язку зі школярами, студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю суду;
2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;
3) сприяння організації проходження практики студентами юридичної спеціалізації у суді.
8. План комунікаційних заходів
Великомихайлівського районного суду Одеської області
на 2021-2023 роки
№ з\п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку направлений захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Примітки |
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії,вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
На постійній основі
|
суддя-спікер, керівник апарату суду, в.о. прес-секретаря суду |
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та комунікаційної взаємодії |
раз на півріччя |
керівник апарату суду, в.о. прес-секретаря суду |
3 |
Проведення навчання з пожежної безпеки в суді |
Судді та працівники апарату суду |
Підтримання постійного протипожежного режиму, забезпечення контролю за дотриманням цих вимог |
два рази на рік |
Судовий розпорядник |
4 |
Внутрішнє опитування суддів та працівників апарату суду |
Судді та працівники апарату суду |
Виявлення та усунення проблем та недоліків як в організації роботи суду, так і у стосунках з відвідувачами суду |
раз на рік |
керівник апарату суду, в.о. прес-секретаря суду |
5 |
Організація семінарів «Дотримання вимог антикорупційного законодавства» |
Судді та працівники апарату суду |
Оцінка корупційних ризиків та запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням |
2 рази на рік |
керівник апарату, заступник керівника апарату суду |
6 |
Організація семінару «Зміни до законодавства» |
Судді та працівники апарату суду |
Покращення якості виконання функцій обов’язків працівниками суду |
На постійній основі |
заступник керівника апарату суду |
7 |
Організація і проведення семінару «Дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку» |
Судді та працівники апарату суду |
Дотримання вимог трудового законодавства України, забезпечення суворого дотримання трудової та виконавської дисципліни |
Січень- вересень |
заступник керівника апарату суду |
8.
|
Оновлення інформації всіх розділів інтернет -сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, по відношенню до яких здійснюється просвітницька робота, представники органів державної влади і місцевого самоврядування |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду.
|
На постійній основі |
в.о. прес-секретаря суду, головний спеціаліст суду |
9. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації і цільові групи, представники органів державної влади і місцевого самоврядування, всі бажаючі |
Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду.
|
При необхідності у зв’язку із новими змінами у законодавстві та роботі суду |
керівник апарату суду, в.о. прес-секретаря суду, головний спеціаліст суду |
10. |
Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, при необхідності, організація оперативного реагування на них |
Цільові аудиторії(за результатами моніторингу) |
Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду. |
На постійній основі |
в.о. прес-секретаря суду та особи визначені керівником апарату суду |
11. |
Проведення «Дня відкритих дверей» |
Громадяни та учні старших класів |
Надання інформації про діяльність суду, підвищення довіри до роботи суду |
Не рідше одного разу на рік |
керівник апарату суду в.о. прес-секретаря суду |
12. |
Проходження студентами вищих начальних заходів України практики в суді |
Студенти юридичних спеціальностей |
Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста |
На постійній основі |
керівник апарату суду та особи визначені керівником апарату суду |
13
|
Повідомлення про розгляд справ, що набули суспільного резонансу |
Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень, учасників судових процесів |
Надання цільовим аудиторіям оперативної інформації, підвищення рівня обізнаності громадян щодо особливостей діяльності суду
|
На постійній основі |
керівник апарату суду, в.о. прес-секретаря суду |
14. |
Оновлення інформації про структуру Великомихайлівського районного суду Одеської області, прізвища, імена та по батькові, номери службових телефонів керівництва суду |
Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень |
Своєчасне та достовірне надання необхідної інформації |
На постійній основі |
відповідальна по роботі з персоналом суду, головний спеціаліст суду |
15. |
Інформування про рух судових справ, день,час і місце,стан їх розгляду |
Учасники процесів |
Своєчасне інформування осіб, які беруть участь у справах, про день, час і місце їх розгляду |
На постійній основі |
керівник апарату суду, секретарі судових засідань |
16. |
Інформування про реквізити рахунка для зарахування судового збору; про розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується при визначені суми судового збору |
Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень |
Своєчасне та достовірне надання цільовим аудиторіям інформації про банківські реквізити для сплати судового збору; про розміри ставок судового збору
|
На постійній основі |
головний спеціаліст суду |
17. |
Інформування щодо вакансій, порядку та умов проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців |
Громадяни |
Своєчасне та достовірне надання громадянам необхідної інформації |
На постійній основі |
керівник апарату суду, відповідальна по роботі з персоналом суду |
18. |
Участь у семінарах, конференціях, круглих столах, офіційних заходах, які організовують органи держаної влади, правоохоронні органи та правозахисні організації з питань застосування права |
Судді, представники ЗМІ, представники органів держаної влади, адвокати, громадські організації |
отримання позитивного досвіду в сфері налагодження комунікативних зв’язків
|
постійно |
Суддя-спікер, в.о. прес-секретаря |
19. |
Проведення опитування громадян-відвідувачів з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду |
Відвідувачі суду, користувачі веб-сайту |
оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки роботи 3 метою їх подальшого усунення |
За потребою, але не рідше одного разу на рік |
керівник апарату суду |
9.Очікувані результати реалізації Комунікаційної стратегії Великомихайлівського районного суду Одеської області
Комунікаційна стратегія Великомихайлівського районного суду Одеської області впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Великомихайлівського районного суду Одеської області очікується зростання рівня довіри громадян до судів та працівників апарату суду, підвищення авторитету Великомихайлівського районного суду Одеської області шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.
Крім того, серед очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії Великомихайлівського районного суду Одеської області можна назвати:
- підвищення обізнаності відвідувачів суду із судовими правилами і процедурами;
- оптимізація роботи апарату суду;
- створення та підтримання позитивної репутації суду в суспільстві;
- підвищення рівня правової обізнаності населення та засобів масової інформації;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності Великомихайлівського районного суду Одеської області ;
- формування позитивного іміджу судової влади.
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності:
- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить із суду, і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;
- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;
- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськості загалом.