Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Що робити роботодавцю у випадку, коли працівник повідомляє про відкриття для нього електронного лікарняного? Алгоритм дій від Фонду соціального страхування.
ФСС нагадує, що електронні лікарняні є підставою для отримання допомоги та оплати лікування працівників.
Наголошуємо, що важливо ознайомити співробітників підприємства чи установи з: вірною назвою підприємства чи установи, організації кодом ЄДРПОУ. Зауважте, у разі повідомлення співробітником лікареві та як наслідок формування електронного лікарняного на неправильні дані, роботодавець на зможе побачити лист непрацездатності в кабінеті страхувальника на порталі ПФУ.
Ознайомлення працівників з правильною назвою та кодом ЄДРПОУ компанії необхідне для коректного оформлення листка Працівник повідомив про видачу ЛН — порядок дій роботодавця.
Отже, розглядаємо, що потрібно зробити роботодавцю при відкритті електронного лікарняного його працівнику.
Роботодавець повинен встановити порядок і коло осіб для роботи з е-лікарняними. Сама процедура призначення, обрахунку і виплати матеріального забезпечення для е-лікарняного не змінюється, проте бажано, щоби була конкретна особа, яка займатиметься відслідковуванням електронних ЛН у кабінету страхувальника на порталі ПФУ.
Після отримання повідомлення про відкриття електронного лікарняного роботодавцю необхідно перевірити наявність такого лікарняного у кабінеті страхувальника на сайті Пенсійного Фонду.
Такі е-лікарняні доступні для перегляду роботодавцями одразу після відкриття, тож роботодавець матиме змогу правильно внести всі потрібні дані у табель обліку робочого часу. Фахівці ФСС зазначають, що е-лікарняний буде у статусі «закритий», проте до закінчення терміну лікування дати перебування на лікарняному можуть бути відкориговані лікарем за необхідності. З огляду на це, призначати й нараховувати допомогу з приводу тимчасової непрацездатності варто, коли закінчиться вказаний у ЛН строк лікування.
Електронний лікарняний можна роздрукувати чи залишити в електронній формі у кадровиків, залежно від рішення роботодавця. У працівника немає обов’язку роздруківки е-лікарняного чи надання роботодавцю будь-яких підтверджень тимчасової непрацездатності в паперовому вигляді. Співробітник кадрової служби чи призначена відповідальною особа проводять визначення страхового стажу для обчислення розміру допомоги. Так само, як при використанні листка непрацездатності в паперовій формі, сума матеріальної допомоги з приводу тимчасової втрати працездатності становитиме від 50% до 100% середнього доходу такої застрахованої особи у залежності від тривалості її стажу. У випадку листка непрацездатності з причини вагітності та пологів матеріальна допомога становитиме 100 % середнього доходу. Після цього дані розглядає комісія чи уповноважений з соціального страхування, що призначають допомогу та оформлюють протокол за визначеною формою. варто зауважити, що у відповідності до актуального законодавства України, допомога може бути призначена лише на період тривалістю до 10 днів від часу закриття лікарняного.
ФСС інформує, що електронна форма ЛН містить ті ж позначки, що паперова, наприклад, помітки про порушення режиму чи стан алкогольного сп’яніння. Бухгалтерія: проводить розрахунок суми матеріального забезпечення, виходячи з лікарняного та рішення комісії із соціального страхування; формує заяву-розрахунок; протягом 5 робочих днів від дня прийняття рішення комісії, надсилає заяву-розрахунок до робочого органу Фонду. Особливості при роботі з електронними лікарняними Оскільки у е-лікарняних немає серії, лише унікальний номер, заяви-розрахунки необхідно подавати окремо від звичайних ЛН. Нагадуємо: у випадку відкриття працівнику лікарняного у паперовому вигляді, такий лікарняний необхідно продовжувати в паперовому вигляді до моменту закриття, незалежно від того, чи відбувся за цей час перехід медичного закладу на електронні лікарняні.
Причини непрацездатності в е-лікарняних. Для електронних ЛН визначено такі коди:
«1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»;
«2 — Вагітність і пологи»;
«3 — Необхідність догляду за хворою дитиною»;
«4 — Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»;
«5 — Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»;
«6 — Карантин, встановлений відповідно до законодавства»;
«7 — Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»;
«8 — Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»;
«9 — Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);
«10 — Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».
У разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта причина непрацездатності «Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві» після завершення розслідування може бути змінена Фондом соціального страхування України на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:
«11 — Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»;
«12 — Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві».
Пресслужба суду